מידע מיקצועי
חזרה לאתר>

תיקון מחשב נייד

 

חלק גדול מהלקוחות נורא סקרנים לדעת כיצד מאתרים תקלה ומתקנים מחשב נייד. עם זאת, אין ברצונם לקחת קורס מחשבים מקצועי, אלא, מתוך סקרנות, לדעת מאופן כללי, מה כוללת עבודתו של טכנאי רגיל מן השורה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את הבדיקות הכלליות שעוברים המחשבים הניידים על מנת לאתר את התקלה.

מחשב לא נדלק

ישנם לקוחות אשר מגיעים אל חנות מחשבים בלוד ומבקשים לרכוש מחשב חדש עקב העובדה כי הלפטופ הישן שלהם אינו נדלק. עם זאת, בחלק מהמקרים ניתן להחזיר את המחשב הישן לחיים ולהאריך את חייו בעוד מספר שנים.

במקרים בו הטכנאי מקבל לידיו מחשב שלא נדלק, עליו לאתר מהיכן נובעת הבעיה. ניתן לעשות זאת באמצעות שיטת השלילה. הדבר הראשון שטכנאי מקצועי עושה הוא לוודא כי המחשב בהחלט לא נדלק ולא מדובר על בעיות חשמל, מסך שנשבר או לא מחובר כראוי ועקב כך, הלקוח חשב כי המחשב אינו נדלק.

במידה והמחשב מחובר באופן תקין, אך אינו מגיב, על הטכנאי לנתק ולחבר את כל הכבלים מחדש - לעתים קרובות, פעולה זו פותרת את הבעיה.

במידה והבעיה עדיין לא נפתרה, על טכנאי לנתק את כל הרכיבים עד למינימום - לעתים ישנו כרטיס זיכרון או רכיב אחר שמקצר ועקב כך גורם למחשב לא לעלות.

אם הבעיה בכל זאת לא נפתרה ולא אותר שום רכיב בעייתי שמקצר, על הטכנאי לבדוק את ספק הכוח של המחשב.

לאחר שהטכנאי עובר על כל השלבים, הוא מאתר את מקור התקלה ופועל בהתאם, לדוגמה, אם מדובר על רכיב שמקצר או ספק כוח לא תקין, הוא מציין זאת בפני הלקוח וממליץ להגיע אל חנות מחשבים בלוד ולרכוש רכיב חדש.

לסיכום,

במאמר זה ציינו את השלבים הכללים שהטכנאי מבצע על מנת לאתר את מקור התקלה במקרה בו המחשב אינו נדלק. עם זאת, הטיפול הנו הרבה יותר מורכב, לכן איננו ממליצים לבצע את הפעולות באופן עצמאי, אלא לפנות לאיש מקצוע בתחום.